söndag, september 21, 2008

tenta på fre... borde va stressad. men av nån anledning e ja inte d. kan inte bestämma mig om d e för att det känns helt hopplöst eller om ja redan fattar allt. vet verkligen inte. iafl e d helt galet intressant. vi lär oss om så himla skilda saker från biologisk mångfald och ekosystemens uppbyggnad till avfallshantering och eus miljöarbete. känns verkligen som en givande och bra grundkurs. man märker snabbt vad som engagerar en. på ett sätt är det deprimerande att läsa om alla sätt som mänskligheten förstör för sig själv och sin omgivning, men å andra sidan finns d så troligt mycket att göra inom miljöområdet och så väldigt många sätt som jag kan bidra och det känns inspirerande. hoppas jag iafl. jag vill ut och jobba!
va på ekocentrum häromdan och lärde oss massa spännande saker. den helt galna energiförbrukningen.. köp lågenergilampor! och bojkotta antibakteriella ämnet triclosan! det e faaarligt. (kolla innehållsförteckningen för tandkrämen...)
nog om d nu. igår skulle i till gasquen på chalmers men nehej just igår va d stängt. beurk. så vi gick till andra långgatan som alla säger är the place to be men nä d verkade inte så himla spännande så vi åkte hem igen. hehe vilken lörkväll. men förfesten va kul iafl :) idag har pluggat litelitegrann men sen gick ja ut o powergick längelänge. skönt. och sen har jag gjort röror. måste ha med mig dubbla matlådor imorrn för direkt efter vår förläsning (den sista innan tentan :s) e d gästföreläsning om the impact of poverty on environmental management som verkar jätteintressant och sen e d körövning. va och provsjöng förra mån med sara malin och emilia. fick mejl i veckan och jag kom me :) men d gjorde inte de andra. så nu känner jag ingen där. måste återupptäcka min sociala sida med andra ord. hm.

2 Comments:

At 21 september, 2008 21:45, Anonymous Anonym said...

blev lite besviken. körövning. trodde du hade börjat övningsköra, men nehe. var bara kören.... tycker nån mer borde skaffa körkort!

 
At 22 september, 2008 21:55, Blogger Johanna said...

hahaha nejdu inte för tillfället

 

Skicka en kommentar

<< Home