tisdag, september 09, 2008

40 timmar på hemmaplan

Så va nollningen över för i år. vi kom femma...men vilken grym laganda vi har haft! hela kalaset avlutades med en stor finalbankett på valands festvåning. roligt, både årets fadder och årets nolla va smilare :) men d bästa av allt me lör va ju rebens celebra besök :) köpte sista minuten-biljett till sthlm sön morgon och oj va härligt att se en bekant horisont... och att slippa den eviga blåsten! trevligt att umgås lite med familjen lite, hade släpat med mig min stora kursbok och hade tänkt plugga men min underbara säng såg såå lockande ut efter en tämligen sömnfattig natt. Va i nybroviken på Waxholm III vid 19 för strömmas säsongsavslutningsparty. Kändes verkligen skönt att va tillbaka i en stad där man hittar och som känns hemma. Tyvärr inte så många guider där men d va kul ändå. Kul att prata gbg med Katarina, fd paddanguide och infödd gbgare. Blir alltid så uppdelat på strömmas party alla vid sina bord: guider, biljettförsäljare, kontorsfolk och båtfolk. Bjöds på värsta buffématen, mkt lyxigare än förra året. Blev lite röj på dansgolvet men d va inte nåt vidare drag. Jag o Annelie vågade oss på inbjudan in bland båtfolket o hängde sen på till engelen vid 23. Aldrig varit där, men d va riktigt fint. Bra liveband och sen drog dansgolvet igång vid 01 med roliga dj som verkligen blandade hej vilt. Och jag som hade tänkt gå hem vid 22 typ... vid halv 3 va d bara jag och annelie och hetaste däckisen kvar. hehe så d kan bli.

Upp i ottan i morse men sov typ hela resan ner. som för övrigt kostade 11 kr. mkt nöjd m d. han hem o lämna väskan o äta lunch o sen va d föreläsning om globala klimatförändringar. verkligen den mest intressanta hittills. känner mig lite halvvissen nu, håller nog på att bli sjuk. lite mkt party och lite lite sömn för mig på sista tiden tror jag :p ska försöka ta igen d i natt. imorrn e d funkragg på handels, typ en liten mässa där alla föreningar på skolan presenterar sig. ska se om d finns nåt intressant men frågan e hur mkt man orkar engagera sig i. nån kör typ kanske.

nu ska jag verkligen ta mig i kragen och plugga seriöst. har köpt övertrykningspennor och tipex så nu e ja rustad. hoppas jag hinner nåt innan so you think you can dance... :p